Horecatrainingen en workshops

Wij hebben verschillende horeca trainingen en workshops voor uw medewerkers en blijven het aanbod continu uitbreiden. In ons pand in Groningen beschikken we over de nieuwste opleidingsfaciliteiten, waaronder een theorieruimte, een professionele barista-ruimte , een café en een terras. We geven de trainingen en workshops in groepsverband, maar kunnen ook voor kleinere groepen de training op locatie en op maat verzorgen.

Meer informatie?

Neem contact met ons op voor meer informatie. In een persoonlijk gesprek vertellen u graag meer over de inzet van onze trainingen en workshops.

Op dit moment bieden wij de volgende horeca trainingen en workshops aan:

  • Gastvrijheidstraining 
    In deze training komt het basis communicatieproces aan de orde, wordt er gekeken naar de voorwaarden voor een maximale gastvrijheid en komt klachtenbehandeling aan de orde. Deze horeca training kan gekoppeld worden aan de training voor up- en cross selling.
  • Wijn & etiquette
    In onze wijn & etiquette workshop wordt in de basis gekeken naar hoe wijn gemaakt wordt, welke wijn past goed bij welk gerecht en bovenal wat niet. Dit gebeurt aan de hand van verschillende wijn spijs combinaties.
  • Basistraining bediening/barcursus
    Tijdens deze training besteden we aandacht aan alle basisbeginselen van het werken in de horeca. Denk hierbij aan draagtechnieken, tafels indekken, kledingvoorschriften, bestellingen opnemen, warenkennis, gastvrijheid en dienstverlening. Bovendien leer je hoe je fusten verwisseld en tap je een perfect biertje.
  • Barista Workshop
    Tijdens deze workshop komen de basisbeginselen van de Barista aan de orde. Hoe maak je een espresso, cappuccino schenken en de algemene kennis over koffie komen aan bod. Naast een gedeelte theorie wordt er veel in de praktijk geoefend. De perfecte espresso en een cappuccino met prachtig melkschuim zijn onder andere het doel van deze workshop.
  • Terrastraining
    In deze training worden uw medewerkers klaar gestoomd voor een druk terrasseizoen. Vanuit een praktijkgerichte situatie komen alle aspecten voor het terras aan de orde, zoals omzet verhogende mogelijkheden, hoe ga je om met de gasten en natuurlijk het belang van een vriendelijke en gastgerichte service.
  • BHV bedrijfshulpverlening
    Deze cursus is bedoeld voor personen die bij calamiteiten moeten kunnen optreden als eerste aanspreekpunt. De BHV-er leert wat te doen bij ongelukken en beginnende vuurhaarden. Bij voldoende resultaat ontvangt de cursus een BHV-certificaat dat voldoet aan de exameneisen zoals voorgeschreven door de het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Dit certificaat heeft een geldigheidsduur van 1 jaar.
  • Sociale hygiëne
    Bedoeld voor medewerkers in de functie van leidinggevende in een bar van een horecabedrijf, vereniging of buurthuis waar alcoholische dranken voor gebruik ter plaatse worden geserveerd. In het kader van de Drank- en Horecawet zal er altijd tijdens de openingsuren ten minsten één van de leidinggevende die op de vergunning staan aanwezig moeten zijn. In deze cursus van twee dagdelen komen alle facetten aan de orde om het examen goed af te kunnen ronden.
  • Agressietraining
    In deze trainingen krijgen de medewerkers inzicht in de verschillende vormen van agressie en het praktisch oefenen van deze situaties. Bovendien krijgen ze inzicht in de invloed va het persoonlijk handelen.
  • 5***** programma
    Hierin begeleiden, trainen en coachen wij uw nieuwe onervaren werknemers op het gebied van bar, bediening, wijn, etiquette, sociale hygiëne en BHV. Een complete horeca training van basis kracht tot ervaren gastdame of -heer.
  • Training verkooptechnieken
    Denkt u zich eens in wanneer uw medewerkers het gemiddelde kunnen verhogen met bijvoorbeeld twee euro per gast wat dit met uw omzet zou doen. Onze trainers nemen de aannames op verkoopgebied weg bij uw medewerkers waardoor er een hogere omzet gerealiseerd kan worden.